ua en ru

General Motors зайняв перше місце в рейтингу найабсурдніших бізнес-рішень

Автор: RBC.UA
Журнал Fortune опублікував рейтинг найабсурдніших бізнес-рішень в першому півріччі 2009 р., "почесне" перше місце в якому зайняв американський автовиробник General Motors.

Журнал Fortune опублікував рейтинг найабсурдніших бізнес-рішень в першому півріччі 2009 р., "почесне" перше місце в якому зайняв американський автовиробник General Motors. Щоб якось вижити в умовах кризи, компанії було необхідно стати ближче до споживача. Проте шлях до "близькості" виявився просто смішним, відзначає видання. Цією весною замість радикальних перетворень за тих 60 днів, які президент США Барак Обама дав GM, на світ з'явився двомісний GM PUMA, який навіть автомобілем назвати складно. Ця вдосконалена рикша є спільною розробкою GM та компанії Segway. Авто розвиває швидкість до 56 км/ч, а заряду автомобіля вистачає всього на 56 км. Своєю появою автомобіль привернув величезну увагу, проте ставлення покупців до компанії змінити так і не зміг. 1 червня компанія оголосила про своє банкрутство. На другому місці опинився виробник напоїв PepsiCo, власник якого в рамках програми ребрендингу вартістю 35 млн дол. разом з консалтинговою компанією Amell вирішив поміняти упаковку вироблюваних соків Tropicana. Проте покупці марки сказали, що новий дизайн дуже нагадує їм продукцію роздрібних мереж. А хто хоче споживати те, що розливається на складі магазину? Споживачі майже цілий місяць висловлювали своє обурення компанії всіма можливими шляхами, зокрема по електронній пошті і по телефону. Під таким тиском PepsiCo повернула колишній дизайн упаковці соків Tropicana. На третьому місці опинилося компанія Apple, що запропонувала 22 квітня для iPhone іграшку під назвою Baby Shaker. Всього за 99 американських центів можна було завантажити "гру", сенс якої зводився до того, що треба було заспокоїти дитину, що плаче. "Заспокоювати" треба було, трясучи iPhone до тих пір, поки на обох очках анімованої дитини не з'являться червоні хрестики. "Дізнайтеся, як довго ви можете слухати його милі крики, поки не приловчитеся, як його заспокоїти", - так було написано в інструкції до гри. Через два дні компанія Apple зняла цю пропозицію і попросила вибачення у своїх споживачів. У числі абсурдних бізнес-рішень опинилася і операція Bank of America (BofA) з Merrill Lynch. Коли BofA погодився придбати брокера Merrill Lynch, глава банку Кен Люіс обіцяв звести витрати компанії до мінімуму. Проте зовсім скоро зрозумів, що ця мета недосяжна, причому завдяки Джону Тайну, главі проблемного Merrill. У січні цього року BofA закінчив операцію з Merrill, яка включала $138 млрд. боргових зобов'язань перед платниками податків. Проте вже за два тижні після цього Тайн витратив $1,2 млн. на ремонт свого офісу в нижньому Манхеттені, зокрема $87 тис. на газонну траву і $35 тис. – на "комод на ніжках". Пізніше Тайн повернув витрачене компанії, проте це не врятувало його від звільнення.