General Motors вирішив закрити Saab
Американському автогіганту General Motors (GM) не вдалося домовитися з потенційними покупцями свого шведського підрозділу Saab, повідомляється в поширеному сьогодні прес-релізі автоконцерну. У зв'язку з цим шведський автовиробник з часом припинить своє існування, хоч і буде ще якийсь період надавати гарантійне обслуговування.
Раніше голова General Motors Ед Уайтекр заявив, що якщо угода з продажу Saab не буде завершена до кінця місяця, GM закриє цей бренд.
Після зриву в минулому місяці операції з продажу Saab шведській Koenigsegg Group AB, General Motors вів інтенсивні переговори з новими потенційними покупцями. Найбільш вірогідним претендентом на шведського автовиробника була нідерландська компанія Spyker Cars (на третину належить власнику "Інвестбанка" Володимиру Антонову), проте сторони зіткнулися з розбіжностями, які стали непереборними.
В даний час GM веде переговори з Saab про те, як найкраще припинити діяльність шведської компанії. В даний час на підприємствах Saab працюють 4,5 тис. людей.
Нагадаємо, 16 червня ц.р. найбільший в США виробник автомобілів General Motors Corp. і шведський консорціум Koenigsegg Group AB - виробник спортивних автомобілів - підписали меморандум про взаєморозуміння з продажу Koenigsegg Group компанії Saab Automobile AB. Однак у листопаді ц.р. Koenigsegg відмовився від угоди з GM з придбання Saab в американської корпорації. Реструктуризація GM включає закриття або продаж брендів Saab, Hummer, Saturn і Pontiac, щоб сконцентруватися на брендах Chevrolet, Cadillac, Buick і GMC в Північній Америці. Компанія також зберегла за собою європейський бренд Opel.
Saab був створений як підрозділ шведською авіабудівною Svenska Aeroplan AB в 1937 р. Після другої світової війни завод перейшов на випуск автомобільної продукції. GM став повноправним його власником в 2000 р. Зіткнувшись з нинішньою фінансовою кризою, GM почав процес позбавлення від своїх збиткових підрозділів, одним з яких був Saab. Столкнувшись с нынешним финансовым кризисом, GM начал процесс избавления от своих убыточных подразделений, одним из которых был Saab.
10 липня 2009 GM офіційно завершив процедуру банкрутства, утворивши нову компанію. В оновленій компанії 60,8% акцій належать уряду США, 12,5% - уряду Канади, 17,5% - профспілкам і 10% - власникам незабезпечених облігацій GM. Державний борг GM складає близько 13% від суми в 52 млрд дол., виділеної урядом для підтримки автогіганта. Більша частина цієї суми була виділена в обмін на цінні папери GM.
GM протягом майже 80 років був найбільшим виробником автомобілів у світі. Компанія виробляє вантажні і пасажирські автомобілі в 33 країнах, продає автомобілі під брендами: Buick, Cadillac, Chevrolet, GMC, GM Daewoo, Holden, Pontiac та ін. Чисті збитки відродженого після банкрутства американського автогіганта General Motors у липні-вересні 2009 р. склали 994 млн дол. За 9 місяців сукупна виручка "нового" і "старого" General Motors впала ще сильніше в річному численні - на 36,5%, склавши лише 75 млрд дол проти 118,2 млрд дол за січень-вересень 2008 р.