ua en ru

Фармацевтів звинувачують у нечесній рекламі

Автор: RBC.UA
Європейські фармацевтичні компанії витрачають удвічі більше грошей на маркетинг, ніж на наукові дослідження. Такого висновку дійшли в міжнародній організації із захисту прав споживача Consumers International.

Європейські фармацевтичні компанії витрачають удвічі більше грошей на маркетинг, ніж на наукові дослідження. Такого висновку дійшли в міжнародній організації із захисту прав споживача Consumers International, передає Бі-Бі-Сі. Минулого року компанії витратили на рекламу медичних препаратів в Європі близько 60 млрд дол. При цьому у громадськості немає доступу до інформації про те, як саме витрачаються ці кошти і споживач, як правило, поняття не має про методи популяризації тих або інших ліків. На більшості світових ринків, за винятком США, пряму рекламу поширюваних за рецептом медичних препаратів заборонено. Проте проаналізувавши тактику продажів 20 компаній, дійшли висновку, що компанії використовують обхідні шляхи для просування своєї продукції. Зокрема, стверджують захисники прав споживача, виробники переконують потенційних покупців у тому, що ті страждають тією або іншою недугою. Врешті люди просять лікарів прописати їм нав'язані фармацевтами і, по суті, непотрібні їм препарати. Крім того фармацевти підкуповують лікарів і неправильно інтерпретують результати клінічних тестів препаратів. Серед нових методів - і організація конференцій із окремих захворювань. Наприклад, у Великобританії фармацевтичний гігант Pfizer, виробник віагри, спонсорував кампанію асоціації, що допомагає чоловікам, які страждають на імпотенцію. Інша компанія - Wyeth - пропонувала жінкам посилати їм текстові повідомлення, що нагадують прийняти протизаплідну пігулку. Проте, щоб скористатися цією послугою, є потрібний спеціальний код, а його знають тільки лікарі, що виписують пігулки від Wyeth. У Consumers International повідомляють також, що італійська і німецька влади розслідують діяльність компанії GlaxoSmithKline, яку звинувачують у тому, що вона, оминаючи закон, підносила лікарям подарунки. Consumers International наполягає на посиленні регулювання маркетингових кампаній фармацевтичних фірм, щоб споживачі знали, як саме ті витрачають гроші. Фармацевти пояснюють свої дії важливістю освіти споживачів. Вони також наполягають на тому, щоб індустрія жорстко контролювалася нинішніми законами і внутрішніми правилами.