Facebook після IPO розчарував ринки
Вартість акцій соціальної мережі Facebook, яка здійснила одне з найуспішніших в історії IPO, на американській біржі Nasdaq склала 38,2318 дол./акція по завершенні дебютних торгів.
Перші торги акціями Facebook розчарували ділові кола. Аналітики прогнозували, що зростання вартості акцій компанії під час першої сесії може досягти 50%. Однак експерти попереджали, що в довгостроковій перспективі Facebook втратить нинішню привабливість, а інвестори, що купили акції компанії, втратять гроші.
Перші угоди по паперах з тікером FB пройшли за ціною 43 дол. за ціною первинного розміщення в 38 дол./акція, однак пізніше ціна опустилася майже до первісної, перевершивши її, за остаточними даними, на 23,18 цента, або на 0,61%.
О 16:30 за київським часом засновник і виконавчий директор Facebook Марк Цукерберг відкрив торговельну сесію на нью-йоркській біржі NASDAQ традиційним ударом дзвону з штаб-квартири Facebook в Менло-Парк, Каліфорнія. Проте акції Facebook почали торгуватися пізніше. Спочатку аналітики очікували підвищення ціни в ході торгів.
Варто відзначити, що до торгів деякі інвестори говорили про те, що акції компанії сильно переоцінені.
Раніше компанія Facebook завершила одне з найуспішніших первинних публічних розміщень акцій в історії, в рамках якого соціальна мережа і її акціонери залучили понад 16 млрд дол. Ринкова вартість Facebook на момент IPO склала 104 млрд дол. Ціна розміщення була оголошена минулої ночі.
Facebook підвищила ціновий діапазон для первинного розміщення акцій до 34-38 дол. на акцію в порівнянні з попереднім діапазоном в 28-35 дол. Подібне рішення було пов'язане з високим інтересом інвесторів до розміщення акцій соціальної мережі на відкритому ринку. Раніше стало відомо, що через високу активність інвесторів, охочих брати участь в IPO, було прийнято рішення закрити книгу заявок на первинне розміщення акцій на 2 дні раніше очікуваного.
За розміром IPO Facebook зайняв лідируючу позицію серед IT-компаній і сьоме місце за всю історію.
Чистий прибуток Facebook в I кварталі 2012 р. знизився на 12% - до 205 млн дол. проти 233 млн дол., отриманих за I квартал 2011 р. Виручка компанії за минулий квартал зросла на 45% - до 1,058 млрд дол. проти 731 млн дол., виручених в I кварталі 2011 р. За даними на березень 2012 р., число зареєстрованих користувачів соціальної мережі склало понад 901 млн людей, з них щодня користуються ресурсом 526 млн людей, що на 41% більше, ніж в аналогічному періоді минулого року. Очікується, що в 2012 р. кількість активних користувачів Facebook досягне більше 1 млрд.