ua en ru

Євросоюз: Airbus втратив 27 млрд дол. через субсидії США в Boeing

Автор: RBC.UA
Програма державного субсидування США провідного американського авіабудівника Boeing Co. коштувала його європейському конкурентові Airbus 27 млрд дол. втрат у виручці за минулі три роки. Про це заявили представники Євросоюзу в повідомленні до засідання спеціальної комісії Світової організації торгівлі (СОТ), яка займається розслідуванням "справи Boeing, - Airbus",

Програма державного субсидування США провідного американського авіабудівника Boeing Co. коштувала його європейському конкурентові Airbus 27 млрд дол. втрат у виручці за минулі три роки. Про це заявили представники Євросоюзу в повідомленні до засідання спеціальної комісії Світової організації торгівлі (СОТ), яка займається розслідуванням "справи Boeing, - Airbus", передає Associated Press. Сьогодні СОТ провела чергове слухання у справі про державні субсидії США в Boeing, які, з погляду Брюсселя, порушують міжнародні норми конкурентної боротьби. Як стверджує ЄС, з 2004 по 2006 р. Вашингтон надав американській компанії субсидій на суму майже 5 млрд дол., завдяки чому авіавиробник знижував вартість своїх літаків і за порівняно короткий термін зміг налагодити виробництво нового лайнера Boeing 787 Dreamliner. Через це провідна європейська авіабудівна компанія Airbus за той же період втратила 27 млрд дол. у виручці. ЄС стверджує, що нелегальні субсидії Вашингтону в Boeing, які почали надаватися майже 20 років тому, до 2024 р. становитимуть 23,7 млрд дол. В той же час СОТ розглядає відповіді і навіть серйозніші претензії США до Євросоюзу. Вашингтон звинувачує Брюссель в тому, що ЄС у свою чергу перевів Airbus до 205 млрд дол. субсидій за останні десятиліття в цілях надання переваги в конкурентній боротьбі з Boeing. При цьому обидві сторони звинувачують один одного в завищенні цифр, по яких Вашингтон і Брюссель пред'являють взаємні претензії. "Трансатлантична суперечка" щодо субсидій в Airbus і Boeing вже визнана одним з найважчих і великомасштабних розглядів за всю 12-річну історію СОТ. Як зазначають експерти, тяжба між Вашингтоном і Брюсселем ускладнюється тим, що обидві протиборчі сторони дійсно брали участь в субсидуванні найбільших авіабудівних компаній і рівним чином надали СОТ свідоцтва на користь того, що субсидії однієї сторони завдали збитку діяльності іншої.