ua en ru

Експерти: Прибуток виробників ПК знижуватиметься через падіння цін

Автор: RBC.UA
Останнім часом світові споживчі ринки почали поступово оживати. Недавно знов почав зростати попит на персональні комп'ютери і ноутбуки. Правда, експерти відзначають, що прибуток виробників комп'ютерів поки знижуватиметься: причина – сильне падіння цін на ПК, передає Reuters.

Останнім часом світові споживчі ринки почали поступово оживати. Недавно знов почав зростати попит на персональні комп'ютери і ноутбуки. Правда, експерти відзначають, що прибуток виробників комп'ютерів поки знижуватиметься: причина – сильне падіння цін на ПК, передає Reuters. За приблизними підрахунками експертів, за минулий рік ціни на персональні комп'ютери і ноутбуки знизилися в середньому на 20%. Причому не можна виключати, що найближчим часом падіння цін на ПК продовжиться, оскільки на ринку з'являтиметься все більше нових моделей. Відразу після початку кризи в серпні 2007 р. крупні виробники комп'ютерів, такі як Hewlett-Packard Co, Dell Inc, Acer і Lenovo зіткнулися з різким падінням попиту на їх продукцію. У результаті вони були змушені понизити ціни. Аналітик Pacific Crest Securities Брент Браселін відзначає, що ситуацію ускладнює і поява нетбуків - невеликих ноутбуків, що відрізняються компактними розмірами, невеликою вагою і відносно невисокою вартістю. "Виробникам ПК і нетбуків не залишається нічого іншого, окрім як знижувати ціни на свою продукцію. Головне в даній ситуації – не зазнати збитків і зуміти вчасно скоротити виробничі витрати", - говорить експерт. За оцінками аналітиків Gartner, за підсумками II кварталу 2009 р. постачання комп'ютерів скоротилися на 5% порівняно з аналогічним періодом минулого року. Проте цей показник виявився кращим від більшості прогнозів, що свідчить про поступове відновлення ринку ПК. Експерти говорять і про те, що найближчим часом попит на комп'ютери продовжить зростати. Причин для цього немало: це і поява нової операційної системи Windows 7, і початок поступового відновлення світової економіки, і запуск цілої лінійки нової продукції. Свою роль відіграє і той факт, що багато споживачів вважають комп'ютер предметом першої необхідності і часто купують новий ПК або ноутбук навіть не дивлячись на кризу. "Попит на комп'ютери продовжує зростати не дивлячись ні на що. Ще лише півроку тому ніхто не думав, що цей ринок відновиться так швидко", - говорить управляючий партнер Avian Securities Аві Коен. Вторить експертові і партнер консалтингової компанії Booz & Co Баррі Джарузельські: "Споживач може не купити новий відеоплеєр або новий плазмовий телевізор, але комп'ютер входить до числа обов'язкових покупок", - вважає він. При цьому варто відзначити, що найближчим часом ціни на ПК і ноутбуки знижуватимуться ще швидше, ніж раніше, оскільки виробники комп'ютерів почали наповнювати ринок новими моделями. За оцінками дослідницької компанії NPD, середня ціна на ПК в США в червні 2009 р. знизилася порівняно з червнем минулого року на 18% і склала 701 дол. Комп'ютер з операційною системою Windows коштував близько 515 дол., а ПК компанії Mac можна було купити в середньому за 1400 дол. Правда, треба відзначити, що самі виробники не сильно радіють падінню цін на свою продукцію. Наприклад, компанія Apple Inc зіткнулася з падінням прибутку за підсумками червня приблизно на 8%. І це навіть не дивлячись на те, що обсяг продажів її комп'ютерів зріс за цей же період часу приблизно на 4%. Схожим чином йдуть справи і у виробника комп'ютерів Dell. Фінансовий директор компанії Брайан Гладден відзначає, що за підсумками III кварталу об'єм продажів може вирости приблизно на 10%, але "ціни, що знижуються, не найкращим чином позначаються на прибутку компанії".