ua en ru

Експерти: Українські вагонобудівники можуть недоотримати понад 200 млн дол. прибутку за підсумками року

Автор: RBC.UA
Ціни на вагонне лиття зросли на 60%, при цьому ціни на вагони ростуть не так значно, що може привести до недоотримання українськими вагонобудівниками більше 200 млн дол. прибутку за підсумками року.

Ціни на вагонне лиття зросли на 60%, при цьому ціни на вагони ростуть не так значно, що може привести до недоотримання українськими вагонобудівниками більше 200 млн дол. прибутку за підсумками року. Таку думку висловили аналітики та експерти, опитані "Комерсант Україна".

"Українським вагонобудівним заводам доводиться знижувати розміри своїх заробітків. Недавні конфлікти навколо поставок з українських "Азовелектросталі" і Кременчуцького сталеливарного заводу, а також масова модернізація вагонного парку привели до 60-процентного зльоту цін на вагонне лиття. При цьому ціни на вагони ростуть не так значно. Якщо ситуація не зміниться, розмір недоотриманого прибутку українських вагонобудівників за підсумками року може перевищити 200 млн дол.", - вважають експерти.

За даними галузевого видання "Промислові вантажі", за останній рік ціни на вагонне лиття в СНД зросли на 60%, до 23 тис. дол. за вагонокомплект. "Подорожчання було спровоковано тимчасовим призупиненням дії сертифікатів якості Кременчуцького сталеливарного заводу і "Азовелектросталі" в лютому цього року", - пояснює старший аналітик ІГ "АРТ-Капітал" Олексій Андрійченко.

У свою чергу, заступник генерального директора по залізничній техніці російського "Уралвагонзаводу" Андрій Шльонський зазначає, що підвищений попит був також спровокований відкладеним попитом на лиття. "Вагонний парк практично не оновлювався протягом 5-10 років, а ливарні заводи були завантажені не більше ніж на 50%. Однак настав час, і ливарники не встигають за попитом з боку вагонобудівників", - вважає він.

У російському агентстві "Infoline-аналітика" підрахували, що за останні п'ять років виробництво вантажних вагонів в СНД збільшилася більш ніж на 60%, до 113 тис. Однак вартість вагонів за останній рік практично не змінилася, що позначається на прибутковості вагонобудівних компаній. "Ми намагаємося зберегти високі показники виробництва, але нам доводиться знижувати свою маржу", - констатує Андрій Шльонський. За інформацією джерел, на Стахановському вагонобудівному заводі, його підприємству довелося знизити маржу до 10%, щоб конкурувати з іншими виробниками.

Українські вагонобудівні підприємства в II кварталі ще працювали на запасі лиття. Проте вже з наступного кварталу його подорожчання відіб'ється на їх рентабельності, відзначає Андрійченко. За його оцінками, в III кварталі рентабельність "Дніпровагонмашу" знизиться з 30% до 21%. Крюківського вагонобудівного заводу - з 18,5% до 12%. Стахановський вагонобудівний завод, швидше за все, буде працювати з нульовою рентабельністю за рахунок виробництва більш дорогих типів вагонів.

Гендиректор "Infoline-аналітика" Михайло Бурмістров вважає, що підприємства, які мають власні ливарні потужності (в Україні це "Азовмаш"), прибутковість не знизять, тому що вартість лиття на ринку мінімум в три рази дорожче, ніж його собівартість. За його словами, для інших заводів маржа може знизитися в 1,5-2 рази, а деякі компанії взагалі будуть працювати з нульовою ставкою.

Експерти прогнозують, що до кінця року ціни на лиття можуть повернутися на рівень минулого року.

"З виходом Кременчуцького заводу та "Азовелектросталі" на повну виробничу потужність гострий дефіцит, що сформувався навесні цього року, буде покритий, і ціна на лиття повинна знизитися до кінця року. З середини ж наступного року ціни на цю продукцію стабілізуються з введенням в експлуатацію додаткових потужностей з виробництва лиття на "Уралвагонзаводі", Тіхвінському вагонобудівному заводі, "Алтайвагонзаводі" і "ВКМ-Сталі", прогнозує Олексій Андрійченко. Однак, за його словами, загальний недоотриманий прибуток українських заводів у другому півріччі може перевищити 200 млн дол. через таке стрімке зростання цін на лиття.