Єфремов: ВР не розглядатиме закон про реформування ГТС на поточному пленарному тижні
На поточному пленарному тижні парламент не буде розглядати закон про реформування газотранспортної системи (ГТС) України. Про це на брифінгу у Верховній Раді (ВР) повідомив голова фракції Партії регіонів у ВР Олександр Єфремов, передає кореспондент РБК-Україна.
"Що стосується закону про газотранспортну систему, ми... у фракції не розглядали цей законопроект, і на цьому тижні ми його розглядати не плануємо", - підкреслив Єфремов.
Відповідаючи на питання журналістів про те, з якими результатами українська делегація має намір вирушати до Москви для продовження переговорів про ціну на російський газ для України, Єфремов підкреслив: "Наскільки я розумію, поки ми не почули позитивних намірів Російської Федерації яким чином піти на поступки в ціні на газ. Йдуть досить складні переговори... і я не думаю, що з нашої сторони потрібно робити щось випереджальне і стимулювати дані переговори. Коли парламентери досягнуть якихось узгоджених дій, після цього можна визначати консолідовану позицію і виходити з якими-то законодавчими документами. До цього, з моєї точки зору, робити це в поспіху було б неправильно. Тому наша фракція не розглядала цей законопроект, і ми не маємо наміру на цьому тижні ініціювати (розгляд) його в сесійній залі", - сказав Єфремов.
Раніше сьогодні спікер ВР Володимир Литвин заявив, що питання створення газотранспортного консорціуму необхідно розглядати після отримання чітких домовленостей з Росією щодо співпраці в газовій сфері і з урахуванням користі для української сторони.
"Газотранспортна система в Україні є і буде, і вона повинна бути власністю України. Інше питання, як її ефективно використовувати... Особисто я стою на тому, що треба вести мову... про створення газотранспортного консорціуму для того, щоб ми цю нашу перевага перетворили на економічну користь для України", - зазначив Литвин.
Він додав, що це питання треба розглядати комплексно після того, коли будуть досягнуті "чіткі контури домовленостей між Україною і Росією щодо співпраці в газовій сфері".
Литвин також підкреслив, що будь-яких підстав поспішати з рішеннями про долю ГТС до закінчення переговорів поки немає, і в цьому питанні у парламентаріїв, уряду і Адміністрації Президента єдина позиція. Він нагадав, що якщо в п'ятницю, 13 січня, міністр енергетики та вугільної промисловості України Юрій Бойко перебуватиме в Києві, він зможе відповісти на всі запитання народних депутатів.
Раніше Литвин заявляв, що питання про продаж ГТС України "ні сьогодні, ні завтра стояти не буде".
ВР заслухає Бойко в п'ятницю, 13 січня. З ініціативою заслуховування інформації про хід газових переговорів у ході погоджувальної ради виступав лідер фракції КПУ Петро Симоненко, а також народний депутат від НУ-НС Тарас Стецьків.
Сьогодні з закликом не розглядати законопроект про можливість здачі в оренду української ГТС до влади звернулася екс-прем'єр-міністр України, лідер партії "Батьківщина" Юлія Тимошенко. Тимошенко заявила, що українська ГТС в повному технічному порядку і може здійснювати транспортування газу без втрат ще довгий час.
"Так, дійсно, наша ГТС потребує деякої розумною модернізації, але, по-перше, це не є критичним для нормальної роботи, а по-друге - максимум фінансових ресурсів, що для цього потрібно - це 2,5 млрд дол. І щоб забезпечити це фінансування необхідно виконати угоду з ЄС, що передбачає довгострокове фінансування такої модернізації ЄБРР під мінімальні відсотки", - повідомляє Тимошенко.
При цьому вона оцінила українську ГТС до 200 млрд євро. "Українська ГТС пропускає 180 млрд кубометрів газу... і має унікальні у світовому вимірі газові сховища. За найскромнішими оцінками, в сьогоднішніх цінових координатах наша ГТС коштує більше 200 млрд євро", - говориться в листі Тимошенко.
Нагадаємо, у Верховній Раді України (ВР) зареєстрований законопроект № 9429 від 8 листопада 2011 р. про внесення змін до деяких законодавчих актів України з метою забезпечення реформування нафтогазового комплексу. Згідно з текстом проекту закону, реорганізація НАК "Нафтогаз України" і її дочірніх підприємств здійснюється за рішенням Кабінету міністрів України.
Нагадаємо, Росія і Україна продовжать газові переговори 15 січня 2012 р. Раніше голова "Газпрому" Олексій Міллер на зустрічі з прем'єр-міністром Володимиром Путіним повідомив, що Україна пропонує зробити знижку на російський газ у розмірі 9 млрд дол. щорічно в разі досягнення домовленостей щодо газового консорціуму з РФ.
Міллер повідомив, що переговори щодо консорціуму поки не завершені, хоча "Є розуміння за загальними підходами та загальним цифрам". "У січні 2012 р. ми знову сядемо за стіл переговорів. Українські колеги оцінюють вартість газотранспортної системи в 20 млрд дол. Це велика сума. Українські колеги прив'язують ці переговори до знижки на газ. Якщо вважати на об'єм в 40 млрд куб. м в рік, який має викуповувати Україна, згідно з діючими контрактами, знижка була б у районі 9 млрд дол. щорічно", - пояснив глава "Газпрому".
У свою чергу Путін зазначив, що переговори необхідно продовжити виходячи з того, що Україна була і залишається стратегічним партнером РФ. "Газотранспортна система України, безумовно, буде затребувана. Сподіваюся, що переговори будуть доведені до логічного завершення", - сказав прем'єр-міністр РФ.
Нагадаємо, 27 грудня міністр енергетики і вугільної промисловості України Юрій Бойко заявив, що газові переговори з Росією будуть тривати стільки, скільки потрібно для того, щоб відстояти державні інтереси України.
Зазначимо, раніше повідомлялося, про можливість створення на базі української газотранспортної системи двох спільних з "Газпромом" підприємств в пропорції 50 на 50.
Раніше Єфремов заявляв, що Україна не може погодитися на низку вимог РФ в газових переговорах.
"Газпром" і НАК "Нафтогаз України" 19 січня 2009 р. підписали два контракти: купівлі-продажу на період 2009-2019 рр. і про обсяги та умови транзиту природного газу через територію України на 2009-2019 рр. Контракт на постачання газу передбачає щоквартальну формульну зміну ціни.
У бюджеті-2012 закладена ціна на газ в 416 дол./1000 куб. м. Однак український уряд має намір домогтися зниження ціни.