Дурні та дороги: відновлення трас при нинішніх темпах займе 8 тисяч років
Без сучасних доріг не можна говорити про сучасній економіці. За останні роки вперте небажання чиновників фінансувати автомобільні дороги, складні зимові погодні умови і безвідповідальні перевізники, перенавантажуючі свої фури в гонитві за додатковим прибутком, перетворили левову частку автомобільних доріг країни в напрямки, за яким вже далеко не на будь-якому автомобілі можна проїхати. Набагато простіше зараз назвати трохи більше десятка доріг, що знаходяться в доброму та відмінному стані, ніж скласти список доріг, які потребують ремонту та реконструкції.
На днях Міністерство інфраструктури урочисто відзвітувало про чергове велике "досягнення" уряду Арсенія Яценюка - реконструкції торік дороги Сколе-Славське у Львівській області. Все б нічого, але ця дорога має протяжність всього лише 20 км. Якщо такі темпи реконструкції автомобільних доріг в країні збережуться, то на приведення в порядок всій мережі автодоріг країни знадобиться більше 8 тис. років.
Загальна протяжність мережі автодоріг загального користування в країні становить 170 тис. км. На додачу до них ще 250 тис. км вулиць і проїздів в населених пунктах, що належать до сфери діяльності місцевої влади.
Тему автомобільних доріг дуже люблять у нас не тільки прості громадяни, щиро втомлені від необхідності їздити зі швидкістю 20-30 км/год по багатьом трасах, але і українські депутати. Вірніше, депутати люблять висловлювати своє невдоволення станом вітчизняних автомобільних доріг і показувати свою заклопотаність перед виборцями з цього приводу.
минулого тижня у Верховній Раді був момент істини для народних обранців з цього питання. Саме тоді там був винесений на голосування питання, який міг би дозволити значно збільшити фінансування доріг і, відповідно, поліпшити їх стан. Мова йде про створення державного дорожнього фонду.
Проте переважна більшість депутатів таку ініціативу не підтримали. Тим самим, народні депутати дали однозначну відповідь кожному громадянину України, що депутатів стан автомобільних доріг в країні цілком влаштовує.
Примітно, що противниками цього рішення були і депутати з пропрезидентської коаліції, і депутати від опозиційних сил.
Впевнений, що громадяни повинні знати цих "героїв" в обличчя.
Так за питання про створення цільового Державного дорожнього фонду проголосувало лише 140 депутатів з необхідних для ухвалення рішення 226:
Поіменний список героїв автомобільних доріг кожен може побачити тут.
Ідея створення фонду ненова. Проект відповідного акту був підготовлений в надрах Міністерства інфраструктури ще при Бориса Колеснікова, але в парламент проект потрапив вже завдяки зусиллям Андрія Пивоварського.
Суть створення цільового Державного дорожнього фонду в тому, що цей фонд дозволив би всі доходи державного бюджету за дорожнім статтями захистити від нецільового використання та спрямовувати виключно на будівництво, реконструкцію та утримання автомобільних доріг. На жаль, у нас в країні дуже часто ці гроші використовуються не за своїм призначенням, а на банальне покриття поточного дефіциту бюджету. В результаті на автомобільні дороги залишаються лише крихти від сплачених автомобільними платниками податків коштів.
Створення фонду дозволило б вже в цьому році направити на автомобільні дороги близько 30 млрд гривень, замість передбачених у бюджеті 3,3 млрд гривень. Всі проблеми автодоріг це, звичайно б, не вирішило, але збільшити темпи ремонту доріг в 10 раз виразно змогло б.