ua en ru

Директор з маркетингу Proton Energy в Україні: ми йдемо в галузь з дуже жорсткою конкуренцією

Директор з маркетингу Proton Energy в Україні: ми йдемо в галузь з дуже жорсткою конкуренцією Фото: Дарина Кухаренко
На початку 2016 року швейцарська компанія Proton Energy Group S.A. заявила про готовність придбати мережу автозаправних станцій "Роснафти" в Україні. Компанія приступила до виконання всіх необхідних процедур, передбачених законодавством, зокрема звернулася за дозволом в Антимонопольний комітет. Про стратегії швейцарської компанії на новому і не найпростішому ринку ми поговорили з директором з маркетингу Proton Energy в Україні Дариною Кухаренко, що почала роботу на початку березня.

На початку 2016 року швейцарська компанія Proton Energy Group S.A. заявила про готовність придбати мережу автозаправних станцій "Роснафти" в Україні. Компанія приступила до виконання всіх необхідних процедур, передбачених законодавством, зокрема звернулася за дозволом в Антимонопольний комітет. Про стратегії швейцарської компанії на новому і не найпростішому ринку ми поговорили з директором з маркетингу Proton Energy в Україні Дариною Кухаренко, що почала роботу на початку березня.

РБК-Україна: Дарино, на якій стадії знаходиться процес покупки вашою компанією української мережі "Роснафти"?

Дарина Кухаренко: Я не уповноважена говорити про деталі угоди. Можу лише повідомити, що Proton Energy не відмовилася від своїх планів. Ми рухаємося в рамках українського законодавства, яке передбачає дуже ретельний аналіз подібного роду злиттів і поглинань.


РБК-Україна: Українська економіка знаходиться в кризовій ситуації, в цілому країна визнана складною для ведення бізнесу, що тут приваблює вашу компанію?

Дарина Кухаренко: Не хочу брати на себе відповідальність і оцінювати стан всієї економіки і іміджу країни, але виходячи з оцінки паливного ринку, зокрема рітейлу, твердо переконана, що перспективи зростання в окремо взятій мережі, у придбанні якої ми зацікавлені, досить оптимістичні. Ще один факт, який дозволяє говорити про можливості, це те, що компанія Proton з придбанням роздрібної товаропровідної мережі стане вертикально-інтегрованим гравцем. У нас, як міжнародного трейдера, з'явиться можливість роботи у всіх сегментах ринку – роздробі, великому і дрібному опті. Ми також вийдемо в сферу корпоративних продажів, де клієнтами виступають промислові і комерційні організації. У компаній з такою диверсифікацією діяльності завжди існують додаткові можливості для зростання, навіть на складних ринках. Безумовно, багато що залежить від впровадження грамотної стратегії, що в свою чергу передбачає роботу професіоналів. У нашій команді їх достатньо, вони знають специфіку українського ринку та зможуть побудувати тут сильне і конкурентоспроможне підприємство.

РБК-Україна: Що ви можете протиставити українським проблемам у вигляді корупції, недобросовісної конкуренції, непрогнозованості?

Дарина Кухаренко: Вибір інструментів у нас, як у міжнародної компанії невеликий. Тим більше ми не можемо бути тут одними, а, скажімо, в Швейцарії іншими. Тому ми говоримо про дотримання принципу прозорості у веденні бізнесу. Це стосується як відносин з клієнтом, з контрагентами чи з представниками державної влади. Ми не толеруємо корупцію: закупівлю і вибір підрядників будемо здійснювати на основі відкритих тендерів, а пріоритетними постачальниками для нас завжди будуть компанії, які розкривають своїх кінцевих вигодонабувачів. Ми вітаємо чесну конкуренцію, засновану на оптимальній якості та сервісі для клієнта. Будь-які інші засоби конкурентної боротьби розцінюємо як не етичні і такі, що призводять до серйозних репутаційних і фінансових втрат як для себе, так і для індустрії в цілому. Взаємна повага до всіх учасників ринку, це те, що істотно відрізняє європейський підхід від українського. В Україні зазвичай планують тактично, на короткий термін, враховуючи при реалізації своїх бізнес-завдань лише сильних, потрібних чи багатих. А в Європі більшість компаній працюють з базовим розумінням довготерміновості своїх бізнес-проектів і повною мірою усвідомлюють взаємозв'язок успішного суспільства і успішного бізнесу. Сподіваюся, що у нас вийде наочно продемонструвати на своєму прикладі, що в Україні можна вести бізнес ґрунтуючись на європейських принципах.

РБК-Україна: До чого готуватися вашим конкурентам?

Дарина Кухаренко: Зараз ще не час розкривати карти і говорити про конкретику, тому що ми йдемо в галузь з дуже жорсткою конкуренцією. З мого боку було б дивно попереджати наших шановних конкурентів про те, до чого їм готуватися. Ринку і державі ми можемо гарантувати добросовісну конкуренцію і високі стандарти. Для держави поява на важливому споживчому ринку ще одного сильного гравця – це завжди гарна новина! Конкуренція завжди йде на користь споживачам, галузі та економіці країни.

РБК-Україна: Що ви запропонуєте українському споживачеві, який досить розпещений?

Дарина Кухаренко: На сьогодні відкрито можу сказати тільки одне: компанія буде виходити на ринок України під брендом материнської швейцарської компанії PROTON. Інше – у процесі опрацювання. Пропозицій і форматів дійсно багато. Але місце для подвигу все ще є, його і збирається зайняти PROTON. Зараз ми продовжуємо аналізувати ринок і переваги українського споживача. Наприклад, ми бачимо, що значну, якщо не визначальну роль у виборі АЗС грає супутній сервіс, особливо яскраво виражена ця тенденція серед споживачів трійки провідних брендових мереж. Контроль якості кави стає для рітейлерів не менш актуальним, ніж контроль якості палива. В цілому я можу визначити нашу майбутню роль для ринку, як "beyond expectations". Даний підхід відображений вже зараз в маркетинговій стратегії, документ, на підставі якого ми плануємо будувати роботу з розвитку і модернізації цієї мережі в майбутньому.

Розмовляв Павло Круглов