ua en ru

Чистий збиток "Укртатнафти" за 9 місяців зменшився на 1,1 млрд грн

Автор: RBC.UA
Чистий збиток АТ "Транснаціональна фінансово-промислова нафтова компанія "Укртатнафта" за 9 міс. 2011 р. склав 400 млн 180 тис. грн проти 1,54 млрд грн збитків за 9 міс. 2010 р.

Чистий збиток АТ "Транснаціональна фінансово-промислова нафтова компанія "Укртатнафта" за 9 міс. 2011 р. склав 400 млн 181 тис. грн проти 1,54 млрд грн збитків за 9 міс. 2010 р. Про це повідомляє держустанова "Агентство з розвитку інфраструктури фондового ринку України" при Державній комісії з цінних паперів і фондового ринку (ДКЦПФР).

Чистий дохід (виручка) від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) за звітний період виріс на 8,6% , або 1 млрд 114 млн 732 тис. грн - до 14 млрд 150 млн 697 тис. грн. Валовий прибуток склав 837,46 млн грн проти 1,68 млрд грн валового збитку у січні-вересні 2010 р.

Зазначимо, що III квартал підприємство закінчило з чистим збитком 517,17 млн грн (за цей же період 2010 р. компанія закінчила з чистим прибутком 536,84 млн грн). Чистий дохід "Укртатнафти" збільшився на 38,2% або 1,57 млрд грн - до 5 млрд 681,6 млн грн. Валовий збиток підприємства за січень - вересень 2011 р. склав 214 млн 680 тис. грн проти прибутку в 595 млн 584 тис. грн роком раніше. Собівартість реалізації продукції ВАТ за 9 міс. 2011 р. склала 5 млрд 896 млн 280 тис. грн, що на 67,7% більше показника 9 міс. 2010 р. (3 млрд 514 млн 602 тис. грн).

Кременчуцький НПЗ в січні-вересні 2011 р. зменшив переробку нафтової сировини на 14,4% порівняно з аналогічним періодом 2010 р. - до 2 млн 294,7 тис. т.

Зазначимо, що фінансові показники "Укртатнафти" за підсумками I кварталу цього року зафіксували чистий прибуток компанії в розмірі 587 млн 148 тис. грн в порівнянні зі збитком в 1 млрд 358 млн 875 тис. грн за відповідний період 2010 р. За підсумками перших трьох місяців 2011 р. чистий дохід від реалізації продукції склав 4 млрд 12 млн 189 тис. грн (3 млрд 910 млн 475 тис. грн за відповідний період 2010 р.), валовий прибуток - 637 млн 742 тис. грн (проти збитку 1 млрд 153 млн 215 тис. грн), прибуток від операційної діяльності - 601 млн 341 тис. грн (проти збитку 1 млрд 344 млн 288 тис. грн), прибуток від звичайної діяльності - 587 млн 148 тис. грн (проти збитку 1 млрд 358 млн 875 тис. грн).

У липні "Укртатнафта" оголосила про скорочення чистого збитку в II кварталі на 34,65% до 470,16 млн грн. Чистий дохід компанії в квітні-червні 2011 року зменшився на 11,13% до 4,457 млрд грн. Валовий прибуток "Укртатнафти" за звітний період склала 414,397 млн грн в порівнянні зі збитком 509,938 млн грн у II кварталі 2010 р.

В цілому I півріччя 2011 року "Укртатнафта" завершила з чистим прибутком 116,988 млн грн, тоді як за аналогічний період минулого року компанія отримала чистий збиток 278,329 млн грн. При цьому в січні-червні поточного року чистий дохід підприємства скоротився на 5,12% до 8469,097 млн грн. Компанія закінчила період з валовим прибутком 1,52 млрд грн, тоді як її валовий збиток у першому півріччі 2010 р. склав 1,663 млрд грн.

ПАТ "Укртатнафта" (Кременчуцький НПЗ) - найбільший в Україні нафтопереробний завод проектною потужністю 18,6 млн т. "Укртатнафта" створена в 1994 р. відповідно до указів Президентів України і Республіки Татарстан. В 2007 р. оперативний контроль над "Укртатнафтою" встановила група "Приват". Зазначимо, "Нафтогазу" в "Укртатнафті" належить 43% акцій. На початку року український бізнесмен Ігор Коломойський оцінив вартість "Укртатнафти" в 2 млрд дол.

Зазначимо, українські нафтопеерробники вимагають від держави зняти експортні мита на нафтопродукти. За їх словами, при нинішній ситуації нафтапереробка на українських НПЗ - збиткова сфера. Так "Лукойл" обговорює можливість продажу збиткового Одеського НПЗ. Завод розрахований на переробку 3,6 млн т сирої нафти в рік, але "Лукойл" зупинив його в жовтні 2010 р. у зв'язку з поганою фінансовою діяльністю. Експерти вважають, що робота Одеського НПЗ в 2011 р. не відновиться, оскільки в липні було відновлене прокачування азербайджанської нафти в Білорусію за маршрутом Одеса - Броди. Нафтопровід, який раніше працював у реверсному режимі, був основною артерією постачання для українського нафтопереробника.