ua en ru

Великий переїзд "Динамо": "Олімпійський" виклик вболівальнику

Автор: RBC.UA
Первый матч "Динамо" на "Олимпийском" состоялся. Аншлага не было. Но и 51 тысяча болельщиков на матче с "Арсеналом" - это очень хороший результат. Но все равно, не покидает ощущение, что на первом матче киевской команды должен был быть полный стадион. И раз его не было, то стоит ли ожидать, что посещаемость матчей "Динамо" останется той же, что и раньше, только в других масштабах?

Перший матч "Динамо" на "Олімпійському" відбувся. Аншлагу не було. Але і 51 тисяча уболівальників на матчі з "Арсеналом" - це дуже хороший результат. Але все одно, не покидає відчуття, що на першому матчі київської команди повинен був бути повний стадіон. І раз його не було, то чи варто очікувати, що відвідуваність матчів "Динамо" залишиться тією ж, що і раніше, тільки в інших масштабах?

Ця тема досить довго витала в повітрі, але якось особливо її ніхто, крім самих уболівальників чіпав. "Динамо" перебралося на найбільший стадіон країни зі своєю маленькою однойменної арени. До чого це приведе і що з цим робити в цьому матеріалі.

Якщо прибрати топові матчі, то середньостатистичний поєдинок української Прем'єр-Ліги на стадіоні "Динамо" збирав 5-7 тисяч уболівальників при 18-тисечній місткості. Для такого клубу, як "Динамо" - просто принизливо. На тлі донецької "Донбас-Арени", харківського "Металіста" це виглядає ще більш образливо. А відсутність будь-яких зручностей на стадіоні (дах, кафе, туалети) робило його вкрай непривабливим.

Ясна річ, що ім'я суперника - найкраща реклама для матчу в Україні. Атмосфера навколо матчів з принциповим суперником "Шахтарем" не зрівняється з пересічним поєдинком з "Кривбасом". Це всім зрозуміло. Тому топові матчі, найчастіше, відвідувалися на "відмінно". Особливо пам'ятним, в цьому плані, є осінній кубковий матч з "Шахтарем", коли підопічні Сьоміна програли 2:3, а подивитися на це прийшли явно більше, ніж офіційні 18 тисяч. Люди сиділи в проходах, стояли за трибунами. Такого ажіотажу не було давно. І це було приємно бачити.

Тепер же, київським уболівальникам доведеться звикати ходити на іншу арену - "Олімпійський". Це мальовничій сучасний стадіон зі всіма можливими і неможливими зручностями. Звісно, поставити обігрів трибун, як на "Донбас-Арені", поки не зважилися. І хоч кияни проходять щодня через турнікети метро, але для проходу на стадіон, вони стали для вболівальників дуже складною перешкодою. Просто не розрахований НСК на те, що на нього будуть приходити за 15 хвилин до початку матчу. Масштаб інший.

Але що точно можна сказати - на цьому стадіоні відчуваєш себе комфортно. Особливо, коли бачиш заповнені трибуни, як на матчі України з Німеччиною. Створюється приголомшливе враження єдності з неймовірно величезною масою народу. Плюс те, що ти бачиш - футбол, рекламні щити, стільці, дах, кафе, туалети, виглядає красиво. На такому стадіоні приємно знаходиться. І на такий стадіон приємно ходити.
Місткість стадіону - це величезний виклик для "Динамо". Мати стадіон на 70 тисяч, і розраховувати, що на нього будуть ходити 20-30 тис. - досить безрадісна перспектива. Тому що, хоч трибуни і пофарбовані в різні кольори, якщо прийде навіть 30-40 тисяч, це буде все одно напівпорожній стадіон.

По суті, найоптимальнішою цифрою для "Олімпійського" повинні стати 45-55 тисяч уболівальників. Але навіть у Харкові, де просто закохані у "Металіст", або у Львові, де "Карпати" - одна з гордостей міста, на середній матч не збирається 70-80% від заповнюваності стадіону.
І тут варто додати один цікавий момент. Раніше українські вболівальники підтримували всіх. Когось більше, когось менше. Але і в Києві, і в Донецьку, і в Жмеринці, коли "Динамо" або "Шахтар" грали в єврокубках, їх підтримували, по суті, однаково. Зараз в Україні набирає силу більш європейський формат вболівання. Ти живеш у Києві , значить вболіваєш тільки за "Динамо". У Донецьку - тільки за "Шахтар". Навіть, коли українські команди грають на міжнародній арені, харків'яни зловтішаються з поразок Києва, а львів'яни з донецьких невдач. Добре це або погано - не знаю. Але це з'явилося кілька років тому. І продовжує розвиватися. Принаймні, для найвідданіших уболівальників інших команд поєдинки на "Олімпійському" стануть більш привабливими. Так як за одну поїздку можна зробити цілих 2 важливі справи - за своїх повболівати і на стадіон, який прийме фінал чемпіонату Європи, подивитися.

Відповідно, напрошується висновок, що "Динамо", що б "Олімпійський" не був напівпорожнім, потрібно розвивати своє ототожнення з Києвом. Тому що, Київ люблять. І разом з ним повинні любити і "Динамо". І якщо в Pinchuk Art Centr кожні вихідні стойть величезна черга, то і привчити людей ходити на футбол теж можна. Футбол ж, не сучасне концептуальне мистецтво, а "спорт №1". Всім зрозумілий і всім доступний.

На цих вихідних відбудеться матч з "Дніпром". За різними даними, на сьогодні (вівторок, 13 березня) куплено 48 тисяч квитків, поки це тільки на 3 тисячі менше, ніж було у підсумку на матчі з "Арсеналом". Так що цілком можна чекати більше народу, ніж на матчі з "канонірами". Тим більше, знаючи менталітет наших уболівальників, ще кілька тисяч квитків буде викуплено безпосередньо перед матчем. Ще й погода збирається порадувати. І "Динамо" виграло обидва попередніх матчу. Та й стадіон красивий. І ще поки новий. Принаймні, у свідомості уболівальників.

Зараз команді, як ніколи потрібна підтримка. Адже будь-який переїзд - це великий стрес. А тут ще й напружено чемпіонство треба вигравати. Тим більше, суперник з досить гучним ім'ям. І я абсолютно впевнений, що в цьому матчі буде на що подивитися. А потім, і обговорити.

Ярон Муравйов,
РБК-Україна