ua en ru

Bentley з двигуном від винищувача виставлений на продаж (фото)

Автор: RBC.UA
Інженер Боб Пітерсон - не перший, хто здогадався перенести на колеса легендарний авіаційний двигун V12 Rolls-Royce Meteor, який в роки Другої світової війни встановлювався на британські винищувачі, зокрема - на Spitfire. Але в компанії Bob Peterson Engeneering придумали надати створеному монстрові вигляд розкішного олдтаймера, встановивши його на шасі від Rolls-Royce Phantom II 1930 року випуску і завершивши картину кузовом від Bentley. Автомобіль взяв участь в одному з випусків Top Gear, отримавши свою порцію захоплення від Джеремі Кларксона. Тепер він виставлений на продаж.

Інженер Боб Пітерсон - не перший, хто здогадався перенести на колеса легендарний авіаційний двигун V12 Rolls-Royce Meteor, який в роки Другої світової війни встановлювався на британські винищувачі, зокрема - на Spitfire. Але в компанії Bob Peterson Engeneering придумали надати створеному монстрові вигляд розкішного олдтаймера, встановивши його на шасі від Rolls-Royce Phantom II 1930 року випуску і завершивши картину кузовом від Bentley. Автомобіль взяв участь в одному з випусків Top Gear, отримавши свою порцію захоплення від Джеремі Кларксона. Тепер він виставлений на продаж.

27-літровий (!) двигун V12 Rolls-Royce Meteor, більше відомий під сленговою назвою Spitfire V12 (по імені літака), давно розбурхує розуми інженерів-ентузіастів. Спроб поставити гіганта на автомобільне шасі було чимало. Як правило, інженери надихалися успішним досвідом роботи цього двигуна не тільки на винищувачах, але і на важкому штурмовому танку Черепаха (А39). Успішних спроб відомо дві. Так, в Австралії один божевільний автомеханік оснастив "Метеором" серійний Chevrolet в кузові 1955 року. Але найбільш відомий проект Пола Джеймсона і Джона Тодда. Перший, відхопивши двигун Meteor, загорівся ідеєю поставити його на автомобіль, але не впорався з створенням і налаштуванням трансмісії. Малошвидкісний движок (робочі обороти - 120 в хвилину, відсічення - на 2800) вимагав інженера-генія. Їм виявився Джон Тодд, який надалі викупив у компаньйона унікальний мегакар, зробив страхітливий кузов з триметровим капотом і до кінця своїх днів розсікав по автобанам Німеччини, розполохуючи інших автовласників і поліцейських.

Читайте також: Гангстерський особняк з фільму "Обличчя зі шрамом" здається в оренду (фото)

Тому Боб Пітерсон, задумуючи проект скаженого Bentley, міг надихатися цілком успішним досвідом попередників. Невідомо, яким чином він вирішив проблему з трансмісією, але Bentley Meteor їде. Ще й як! Живе свідоцтво тому - гонки, які влаштував Кларксон на зйомках Top Gear. Але навіть він не зважився розганяти важкий і не дуже слухняний до водія Meteor до максималки - 257 км/год. Ніхто не зважився. Це цифра оцінна, виведена з розрахунків можливостей трансмісії і двигуна. Як поведе себе на такій швидкості монстр в обличчі олдтаймера, не знає ніхто. Навіть підсилювач керма та дискові гальма (про що в 30-ті роки не могли мріяти навіть фантасти) не здатні гарантувати адекватну керованість такій машині.

Під час війни на винищувачі встановлювали три модифікації 12-циліндрового двигуна від Rolls-Royce, найпотужніша з яких, з двома послідовними нагнітачами, досягала 2000 кінських сил. На Bentley Meteor встановлений найслабший варіант двигуна - без нагнітачів, потужністю "всього" 850 кінських сил. "Метеор" дуже ненажерливий: за 1 кілометр шляху з'їдає 1 л бензину. Для того щоб на цьому автомобілі доїхати хоч кудись, на Bentley Meteor встановили паливний бак "танкового" об'єму - 400 літрів. Тепер монстр в розкішній шкурі виставлений на торги аукціонного будинку Coys. Початкова ціна лота - 500 тисяч фунтів стерлінгів (близько 800 тисяч доларів).