ua en ru

"Укрзалізниці" необхідно понад 2 млрд грн на ремонт локомотивного парку

Автор: RBC.UA
Локомотивний парк "Укрзалізниці" потребує капітального оновлення. Про це повідомив заступник начальника головного управління локомотивного господарства "Укрзалізниці" Ігор Батюшин під час прес-туру на локомотивне депо Київ-Пасажирський, повідомляє прес-служба Міністерства інфраструктури України.

Локомотивний парк "Укрзалізниці" потребує капітального оновлення. Про це повідомив заступник начальника головного управління локомотивного господарства "Укрзалізниці" Ігор Батюшин під час прес-туру на локомотивне депо Київ-Пасажирський, повідомляє прес-служба Міністерства інфраструктури України.

"На сьогодні середній знос парку тепловозів складає 97%, електровозів - 90% Протягом 2011-2015 рр. з інвентарного парку за зношеність буде вилучено 195 електровозів та 340 тепловозів. Більшу частину парку становлять електровози, тепловози магістральні, маневрові тепловози та інші локомотиви, спроектовані і виготовлені в 50-60 роках минулого століття", - сказав Батюшин.

За даними залізничників, велика частина застарілого тягового рухомого складу вимагає на 40-60% більше витрат на ремонти.

Крім того, наявні локомотиви не дозволяють збільшити швидкість руху потягів. Через значну зношеність тягового рухомого складу, який експлуатується з перевищенням строків служби, встановлених заводами виробниками, залізничники змушені проводити велику кількість позапланових ремонтів.

"Замість придбання нового рухомого складу" Укрзалізниця "змушена проводити капітальні ремонти з продовженням встановленого заводами-виробниками нормативного терміну служби з обов'язковим визначенням залишкового ресурсу несучих конструкцій локомотивів зокрема, в 2011 р. Передбачається оновити капітальним ремонтом і модернізацією в умовах заводів 110 електровозів і 53 тепловоза на загальну суму близько 900 млн грн, а також поточними ремонтами майже 8 тис. електровозів, 2,5 тис. тепловозів на загальну суму понад 1,2 млрд грн", - підкреслив Батюшин.

За словами Батюшина, без допомоги держави адміністрація не в змозі вирішити проблему зношеності парку: "Ми дуже сподіваємося, що Верховна Рада ухвалить відповідний пакет законів по реформі залізничного транспорту, де ми будемо мати можливість залучати кошти інвесторів".

На сьогодні, в уряді замість прямої підтримки мають намір провести комплексну реформу транспортної галузі.
Нагадаємо, що в 2010 р. відремонтовано більше 3 тисяч одиниць парку: з них тепловозів - більше 1 тис, електровозів - більше 2 тис., тільки за 4 місяці поточного року позапланових ремонтів вже проведено більше тисячі.

Раніше, для заміни частини парку тягового рухомого складу, була розроблена Комплексна програма оновлення залізничного рухомого складу України на 2008-2020 рр.

Згідно з цією програмою, в період 2008-2010 рр. необхідно було придбати 146 електровозів та тепловозів 26. Однак за ці три роки, виходячи з фінансових можливостей залізниць України, придбано 45 електровозів і 4 тепловози.

В даний час на залізницях України експлуатує магістральні вантажні, пасажирські та маневрові тепловози, магістральні вантажні і пасажирські електровози. У цілому інвентарний парк тягового рухомого складу налічує 2447 тепловозів і 1863 електровоза. В експлуатації перебувають 1454 тепловоза і 1271 електровоз.

Укрзалізниця" є монополістом у сфері залізничних перевезень. Державна адміністрація залізничного транспорту України була створена в 1991 р. і є органом управління залізничним транспортом загального користування. Згідно з даними "Укрзалізниці", у її відомстві знаходиться: 6 залізниць (Донецька, Львівська, Одеська, Придніпровська, Південна, Південно-Західна), 27 дирекцій залізничних перевезень.