ua en ru

Авіавиробникам дозволено закуповувати комплектуючі без тендеру

Автор: RBC.UA
В Україні набув чинності закон дозволяє вивести закупівлю товарів літакобудівної галузі зі сфери дії закону про державні закупівлі. Текст відповідного закону № 4807 про внесення змін до закону України "Про здійснення державних закупівель" "Про закупівлі товарів підприємствами літакобудівної промисловості" опубліковано у виданні "Голос України".

В Україні набув чинності закон дозволяє вивести закупівлю товарів літакобудівної галузі зі сфери дії закону про державні закупівлі. Текст відповідного закону № 4807 про внесення змін до закону України "Про здійснення державних закупівель" "Про закупівлі товарів підприємствами літакобудівної промисловості" опубліковано у виданні "Голос України".

Законом вноситься доповнення щодо нерозповсюдження дії закону "Про здійснення державних закупівель" на закупівлю товарів, згідно комплектувальної відомості на літаки чи вертольоти і специфікації матеріалів і агрегатів на авіаційні двигуни, які внесені в конструкторську документацію розробника вироби.

Нагадаємо, даний документ парламент прийняв 22 травня ц.р., його авторами виступили народні депутат від Партії регіонів В'ячеслав Богуслаєв, який є головою правління найбільшого виробника двигунів для літаків ВАТ "Мотор Січ", і Ярослав Сухий.

Законом вноситься доповнення щодо нерозповсюдження дії закону "Про здійснення державних закупівель" на закупівлю товарів, згідно комплектувальної відомості на літаки чи вертольоти і специфікації матеріалів і агрегатів на авіаційні двигуни, які внесені в конструкторської документації розробника виробу.

У пояснювальній записці до закону необхідність його прийняття обгрунтовується тем, що в разі виконання вимог закону України "Про здійснення державних закупівель" про обов'язкове проведення тендерів при закупівлі комплектуючих для модернізації виробництва, ремонту літаків, вертольотів і двигунів до них, істотно збільшується термін їх закупівлі, що призводить до зриву виробничого процесу, невиконання в короткий термін укладених контрактів з іноземними замовниками, а також неможливості в подальшому укладати нові контракти з іноземними покупцями авіаційної техники.

Водночас Головне науково-експертне управління ВР звертає увагу, що пропоновані законом зміни не повною мірою узгоджується з основною ціллю закону про держзакупівлі, яка полягає у створенні конкурентного середовища у сфері державних закупівель, запобігання проявів корупції у цій сфері, розвитку добросовісної конкуренції , забезпечення раціонального і ефективного використання державних коштів. "Втім документ, виходячи з його змісту, створює передумови придбання досить значного обсягу товарів, робіт і послуг без загальних певних процедур закупівель. Крім того, нерозповсюдження норм відповідного закону на закупівлі такої продукції може негативно позначитися на прозорості та відкритості використання державних коштів, ускладнить процедуру державного контролю у сфері державних закупівель, а також призведе до виникнення правопорушень у цій сфері ", - відзначають в науково-експертному управлінні.

Експерти відзначають, що одним з варіантів спрощення процедур закупівель для потреб літакобудівної промисловості може бути розробка більш гнучких правил застосування процедур державних закупівель в цих випадках, а не їх уникнення. В управлінні також зазначають, що було б логічним для прийняття виваженого рішення щодо законопроекту отримати відповідне експертний висновок уряду. У той же час Кабінет міністрів повністю підтримав даний законопроект.