Антимонопольний комітет запідозрив lifecell в перебільшенні

АМКУ вирішив вивчити пропозицію lifecell АМКУ вирішив вивчити пропозицію lifecell

Антимонопольний комітет України запідозрив оператора мобільного зв'язку lifecell у поширенні інформації, що вводить споживачів в оману. Мова йде про рекламу мобільного інтернету 3G+, який в теорії має бути швидше звичайного 3G. Відчути цю швидкість на практиці масовий абонент не може, так як в Україні практично немає смартфонів, що підтримують 3G+.Розгляд справи може скінчиться багатомільоним штрафом для мобільного оператора. У деталях справи розбиралося РБК-Україна.

Спірна реклама

Антимонопольний комітет України 18 листопада почав розглядати справу за ознаками наявності в діях оператора lifecell порушень, передбачених статтею 15-1 Закону України "Про захист від недобросовісної конкуренції". Зокрема, йдеться про розповсюдження оператором інформації, яка вводить споживачів в оману. Про це РБК-Україна повідомили в прес-службі АМКУ.

Деталі справи, включаючи інформацію про порушення, є конфіденційними і не підлягають розголошенню. Відомо тільки, що скарга на lifecell в АМКУ надійшла ззовні. За інформацією джерел РБК-Україна, одному з учасників телекомунікаційного ринку не сподобалося, що lifecell позиціонує свій мобільний інтернет 3G як найшвидший.

Так, у своїй рекламно-маркетингової комунікації lifecell стверджує, що надає не просто послуги зв'язку третього покоління 3G, а більш удосконалений варіант — послуги 3G+. При цьому швидкість 3G+ постійно порівнюється зі швидкістю звичайних мереж 3G, як у двох основних конкурентів — "Київстару" і Vodafone Україна.

Наприклад, в одному з рекламних роликів, випущених в кінці літа, йдеться, що "3G покриття може здаватися зручним, поки не спробував найбільше 3G+ покриття". Додатково в рекламі звучить фраза "lifecell — краще, швидше і з найбільшим 3G+ покриттям". В одному з роликів абонента навіть присвячують в технічні деталі: "ЗG з двома каналами передачі даних виглядає досить переконливо, поки не спробував 3G+ з трьома каналами на максимальній швидкості до 63,3 Мбіт/с". Для довідки, в мережах 3G максимальної вважається швидкість 42 Мбіт/с.

Неофіційно представники мобільних операторів "Київстар" і Vodafone Україна не раз висловлювали скепсис щодо такої реклами. Але ніхто з них поки не зізнався в подачі скарги в АМКУ.

3G+ проти 3G

У прес-службі lifecell пояснюють, що оператор володіє самої "чистою" ліцензією на 3G, якії не заважають сусідні частоти, і це позитивно впливає на якість зв'язку. Саму 3G-мережу lifecell будував з використанням обладнання, що підтримує технологію 3С-HSDPA/Triple Carrier HSDPA. "Ця технологія, яку ми скорочено називаємо 3G+, забезпечує високошвидкісний пакетний доступ з об'єднанням трьох каналів, що є розширенням базової версії стандартів технології 3G, і показує високий рівень швидкості передачі даних до 63,3 Мбіт в секунду", - йдеться в повідомленні прес-служби lifecell.

Аналогічний функціонал, підтримує пакетний доступ з об'єднанням трьох каналів, включений також на одній з ділянок мережі "Київстар". В теорії це дійсно може давати більш високу, у порівнянні з конкурентами, швидкість мобільного інтернету. На практиці коло користувачів 3G+ в Україні дуже обмежене. Справа в тому, що заявлена максимальна швидкість доступна тільки користувачам мобільних пристроїв, що підтримують триканальну передачу даних. "Проте, в Україні, наскільки ми знаємо, на масовому ринку немає терміналів, які підтримують швидкість передачі даних понад 42 Мбіт/с в мережі 3G. Тобто, 3G+ може функціонувати в "лабораторних умовах", але споживач ним скористатися не може", - пояснили в прес-службі "Київстар".

Та навіть при наявності відповідних смартфонів, досягти максимальної швидкості можна, якщо в зоні дії базової станції мобільного зв'язку буде знаходитися один абонент. Як тільки збільшується число абонентів, швидкість передачі даних падає. Саме тому в 3G-мережах при максимальної теоретичної швидкості в 42 Мбіт/с хорошим вважається фактичний показник в 3-7 Мбіт/с.

"Оператори використовують різні рекламні ходи для того, щоб залучити нових абонентів, але свідомо обманювати людей не можна. Це неприпустимо ні з якої точки зору, ні закону, ні етики ведення бізнесу, ні цивілізованої конкуренції", - обурюються в прес-службі Vodafone Україна.

Якщо факт порушень з боку lifecell буде доведено, АМКУ обіцяє відреагувати в установленому законодавством порядку.

Партнер практики телекомунікацій АТ "Юскутум" Юрій Котляров уточнює, що за законом штраф у таких випадках може становити до 5% доходу (виручки) компанії від реалізації продукції за останній календарний рік. Дохід lifecell за 2015 рік становив близько 4,4 млрд гривень, а за підсумками цього року очікується зростання фінансових показників. Тобто, в гіршому випадку штраф може скласти близько 220 млн гривень.

За словами Котлярова, в Україні є прецеденти щодо розгляду АМКУ подібних справ. Це тривалий процес: комітетові належить ретельне дослідження цього питання зі збором всіх фактичних даних, включаючи детальні пояснення всіх сторін процесу.

On Top