ru ua

АМКУ зобов'язав основних постачальників соняшникової олії прозоро формувати ціни на продукцію

Автор: RBC.UA
Антимонопольний комітет України (АМКУ) зобов'язав ТОВ "Кернел-Трейд", ДП "Сантрейд" і ЗАТ "Пологівський олійно-екстракційний завод" здійснювати прозору політику щодо формування цін по кожному з видів продукції. Про це повідомляється на сайті АМКУ.

Антимонопольний комітет України (АМКУ) зобов'язав ТОВ "Кернел-Трейд", ДП "Сантрейд" і ЗАТ "Пологівський олійно-екстракційний завод" здійснювати прозору політику щодо формування цін по кожному з видів продукції. Про це повідомляється на сайті АМКУ.

Про результати розгляду вимог АМКУ підприємства повинні повідомити в десятиденний термін.

Зокрема, мова йде про постатейний розрахунок собівартості кожного виду товару. Отже, підприємства повинні окремо виділити витрати на виготовлення бутильованої соняшникової олії. Це дозволить підприємствам формувати справедливі оптово-відпускні ціни на продукцію. За інформацією АМКУ, на сьогодні ціни на соняшникову олію знижені і залишаються стабільними.

Як повідомлялося, 23 лютого 2011 АМКУ надав дозвіл 14 учасників ринку соняшникової олії на узгоджені дії, спрямовані на відновлення рівноваги внутрішнього ринку і зниження вартості продукції для українських споживачів. Основні виробники та експортери олії зобов'язалися щомісяця наповнювати вітчизняний ринок до 20 тис. т олії і реалізовувати продукцію за середньою оптово-відпускною ціною 12 грн 15 коп.

У АМКУ відзначили тоді, що ціна на олію для споживачів при збереженні роздрібними мережами традиційної надбавки в розмірі 10% буде становити близько 13,40 грн/л. АМКУ звернувся до торговельних мереж з пропозицією зменшити рівень торговельної надбавки до 5%, що дозволить встановити ціну на рівні 13 грн.

Нагадаємо, 21 січня ц.р. АМКУ порушив справу щодо ДП "Сантрейд", ТОВ "Кернел-Трейд" і ЗАТ "Пологівський олійно-екстракційний завод" за ознаками зловживання монопольним становищем на ринку соняшникової олії. З початку 2010/2011 маркетингового року роздрібні ціни на соняшникову олію зросли в середньому на 16,17%: з 10,88 грн/ л до 12,64 грн/л, в деяких регіонах країни вартість олії зросла до 16 грн /л. Так, загальне зростання цін на олію за цей період склало 47%.

Відзначимо, що "Сантрейд", "Кернел-Трейд" і "Пологівський масло-екстракційний завод" є основними постачальниками соняшникової олії в роздрібну торгівлю і належать до вертикально-інтегрованих груп, що дозволяє їм менше залежати від змін цін на сировину - насіння соняшнику.