ua en ru

ACEA: В I півріччі ц.р. продажі нових авто в ЄС знизилися до 7,12 млн машин

Автор: RBC.UA
Продажі автомобілів в Європі продовжують впевнено скорочуватися, свідчить статистика Європейської асоціації автовиробників (ACEA). За підсумками I півріччя 2011 р. кількість нових автомобілів, проданих в автосалонах Старого Світу, склала 7,12 млн машин (-2,1%).

Продажі автомобілів в Європі продовжують впевнено скорочуватися, свідчить статистика Європейської асоціації автовиробників (ACEA). За підсумками I півріччя 2011 р. кількість нових автомобілів, проданих в автосалонах Старого Світу, склала 7,12 млн машин (-2,1%), передає РБК.

Зростання продажів у Німеччині (+10%) і стагнація у Франції (+1%) не змогли компенсувати падіння попиту на інших найбільших ринках Європи - Великобританії (-7%), Італії (-13%) та Іспанії (-27%).

У червні ситуація ускладнилася - авторинок скоротився в обсягах відразу на 8,1% порівняно з аналогічним періодом минулого року.

Усього в перший літній місяць в Європі було продано 1,23 млн автомобілів. Зниження продажів було зафіксовано на всіх ключових ринках, включаючи найбільший (Німеччину), на тлі скорочення програм стимулювання і розростання кризи в зоні євро, не сприяє продажам товарів тривалого користування.

Лідерами падіння за підсумками місяця стали ринки трьох проблемних країн єврозони - Греції, Іспанії та Португалії. У цих країнах автопродажі скоротились відразу на третину. У лідерах зростання - традиційні для цього списку карликові ринки Прибалтики та Болгарії, а з більш-менш серйозних - авторинок Ірландії (+31%).

Серед автомобільних брендів лише небагатьом вдалося подолати тенденцію ринку до падіння. Добре продавалися корейські Hyundai (+9%) і Kia (+14%), а також шведсько-китайська Volvo (+8,5%). Невелику надбавку в продажах показали американський Ford (+1,2%) і німецький BMW (+2,6%). Останньому пощастило з ударними продажами Mini, що виросли відразу на 22% і компенсувати падіння в сегменті представницьких седанів.

Іншим автовиробникам довелося змиритися зі скороченням продажів. Сильніше за інших впав попит на машини французької Renault (-21%) і японської Toyota (-26%).

Нагадаємо, у країнах Європейського Союзу в I кварталі поточного року попит на нові автомобілі знизився на 2,3%. Всього у I кварталі 2011 р. в країнах ЄС було зареєстровано 3,58 млн нових автомобілів. В цілому ситуація в окремих країнах істотно відрізнялась. Так, у Германії і Франції попит зріс відповідно на 11,4% і 6,1%. В той час у Великобританії він впав на 7,9%, в Італії - на 27,6%, в Іспанії - на 29,1% і в Португалії - на 20,6%.

Обсяг продажів автомобілів BMW в країнах ЄС в минулому місяці збільшився в порівнянні з показником березня 2011 р., на 7% і склав 87 тис. 677 автомобілів. Зростання продажів продукції концерну VW склало 3,8% (335 тис. 939 автомобілів). В той же час продажі машин концерну Daimler скоротилися на 1,9% (68 тис. 727 автомобілів). Серед іноземних виробників лідирує японський Nissan, що продав 57 тис. 512 автомобілів (приріст 31,7%). Концерн Toyota збільшив продажі на 0,8% (69 тис. 550 автомобілів). Попит на французькі моделі знизився: Citroen - на 6,9% (200 тис. 823 автомобілі), а Renault - на 14,6% (139 тис. 441 автомобіль). Число зареєстрованих нових автомобілів італійського концерну Fiat зменшилося на 20,2% (105 тис. 244 автомобілі).

Обсяг продажів легкових автомобілів у країнах ЄС за підсумками 2010 р. скоротився на 5,5% - до 13,36 млн одиниць. Скорочення ринку пояснюється закінченням у більшості країн стимулюючих ринок програм.

Що стосується окремих брендів, то серед п'яти лідерів ринку подолати загальне падіння і наростити продажі вдалося лише французькому Renault. За рік компанія збільшила число проданих автомобілів на 4,4% - до 1,39 млн одиниць. Лідер же ринку Volkswagen (торгові марки - VW, Audi, Seat, Skoda) втратив у продажах майже 5%, але все одно продав 2,83 млн автомобілів.