"Газпром" хоче забрати українську ГТС

РАО "Газпром" хоче забрати контроль над українською газотранспортною системою (ГТС). Саме так експерти пояснюють заяви керівництва російського газового монополіста про те, що для нормальної роботи української ГТС в неї потрібно інвестувати в найкоротші терміни 8 млрд дол.
РАО "Газпром" хоче забрати контроль над українською газотранспортною системою (ГТС). Саме так експерти пояснюють заяви керівництва російського газового монополіста про те, що для нормальної роботи української ГТС в неї потрібно інвестувати в найкоротші терміни 8 млрд дол. "Якщо впродовж 5 років вкладати від половини до одного мільярда доларів, то вся система може функціонувати впродовж 20 років за європейськими стандартами. Ми якраз і вкладаємо мільярд гривень в рік. Не було жодного випадку, щоб ми зірвали постачання газу до Західної Європи", - парирував заяву росіян радник розділу "Нафтогаза" Іван Діяк, передає "5 канал". Народний депутат, член тимчасової слідчої комісії з діяльності НАК Ігор Салмін стверджує, що в "Нафтогазі" не все так добре, як стверджує І.Діяк. За словами депутата, кредити, взяті минулого року на розвиток монополіста, були витрачені на латання дірок. "Тим самим Росії дається привід використовувати дане питання в своїх інтересах і підвести нас до того, що вони можуть стати власниками української ГТС", - сказав І.Салмин. Раніше про те, що кредити, взяті "Нафтогазом", йдуть на виплату податків заявляв секретар СНБО Анатолій Кинах. Представники НАК попросили у уряду підтримки, на що глава Мінфіну Віктор Пінзеник відповів відмовою. Тим часом в уряді підготовлений проект реформування "Нафтогаза". І.Діяк підтвердив, що одним з пунктів програми пропонується приватизувати дочірню компанію НАК, контролюючу ГТС - "Укртрансгаз". "Це може призвести до катастрофи, наслідки якої ми навіть не можемо собі уявити", - сказав І.Діяк. Раніше повідомлялося, що Мінекономіки 11 квітня, на другій нараді в Кабміні з питання фінансово-економічної діяльності НАК в 2006 р. виступило з пропозицією розділити "Нафтогаз" газова і нафтова компанії з подальшою корпоратизацією і приватизацією монополіста. У цій нараді взяли участь міністр економіки Арсеній Яценюк, міністр палива і енергетики Іван Плачков, міністр фінансів Віктор Пінзеник, голова правління НАК Олексій Івченко, представники СБУ і ГНАУ. Пізніше А.Яценюк спростував цю інформацію. А В.Пинзеник повідомив, що операційна діяльність "Нафтогаза" не є збитковою. За словами глави Мінфіну, загальна кредиторська заборгованість "Нафтогаза" перевищує 820 млн дол. При цьому в листі глави СБУ Ігоря Дріжчаного президенту Віктору Ющенку було сказано, що борг монополіста складає 20 млрд 197 млн. грн, котрі були взяті під заставу всіх активів компанії, в т.ч. - ГТС. Нагадаємо, що згідно Закону "Про нафту і газ" ГТС не є власністю "Нафтогаза", але знаходиться у нього в оренді. Згідно фінплану "Нафтогаза", представленому його главою Олексієм Івченко 8 квітня на першій нараді в Кабміні з питання фінансово-економічної діяльності "Нафтогаза" в 2006 р., НАК прогнозує, що в 2006 р. дефіцит власних коштів складе 10 млрд 615 млн 315 тис. грн. Прибуткова частина проекту фінансового плану компанії складає 39 млрд 857 млн 654 тис. грн., витратна, - 48 млрд 243 млн 785 тис. грн. Крім того, для фінансування зарубіжних інвестиційних проектів НАК "Нафтогаз України" необхідно привернути 2 млрд 229 млн 185 тис. грн. Цей фінплан може бути затверджений сьогодні на засіданні Кабміну.
Нагадуємо, не забудьте обрати свій спосіб читати новини.
On Top