ua en ru

"АвтоВАЗ" через кілька місяців може зняти з виробництва Lada Samara

Автор: RBC.UA
ВАТ "АвтоВАЗ" вже через кілька місяців може зняти з виробництва моделі сімейства Lada Samara. З початку 2012 р. продажі цієї моделі впали на 40%, і експерти вважають, що попит на ці автомобілі продовжить знижуватися.

ВАТ "АвтоВАЗ" вже через кілька місяців може зняти з виробництва моделі сімейства Lada Samara. З початку 2012 р. продажі цієї моделі впали на 40%, і експерти вважають, що попит на ці автомобілі продовжить знижуватися.

Відзначимо, у вересні ц.р. обсяг українського авторинку склало 19,725 тис. автомобілів. Із загального обсягу продажів на частку Lada Samara довелося 3,7% (730 примірників).

"У цьому році припинили виробництво Lada 2107 і 2104. Наступний рік, швидше за все, стане останнім для сімейства Samara", - повідомив виданню "Волзький автобудівник" віце-президент "АвтоВАЗа" по продажах і маркетингу Артем Федосов.

За його словами, залишаться тільки ті моделі "АвтоВАЗа", які забезпечать заводу частку на ринку в 25% до 2020 р. "Нам цілком під силу отримати ще 5% ринку з такими бестселерами, як Granta, Kalina, Priora і Largus", - зазначив він.

Однак у прес-центрі "АвтоВАЗа" відзначили, що поки рішень про конкретні терміни завершення випуску автомобілів Lada Samara не приймалося. "Це сімейство користується стійким попитом, за підсумками дев'яти місяці 2012 р. автомобілі Samara залишаються в десятці найбільш продаваних у Росії", - відзначили в компанії.

Читайте також: "АвтоВАЗ" планує продати колісний цех німецької інвестору Mefro Wheels

Автомобілі сімейства Lada Samara випускаються тольятинським заводом з 1984 р. Спочатку на внутрішньому ринку ці автомобілі носили назву "Супутник", а Lada Samara використовувалося тільки для експорту. З кінця 1990-х рр. ця назва поширилася на всю лінійку цілком. Довгожительству моделі сприяла доступна ціна на ці автомобілі: зараз рекомендована роздрібна ціна "АвтоВАЗа" на моделі сімейства Lada Samara починається від 272 тис. руб. і не перевищує 298 тис. руб. Проте тепер цей фактор уже не здатний підтримувати попит на Samara.

Читайте також: "АвтоВАЗ" проведе перевірку 56,4 тис. автомобілів

Якщо в 2010 р. продажі цієї моделі зросли на 13% - до 101,9 тис. машин, а в 2011 р. було реалізовано вже 122,4 тис. машин (+16%), то з 2012 р. популярність Lada Samara різко пішла вниз. За даними Асоціації європейського бізнесу (АЄБ), за дев'ять місяців поточного року на російському ринку було продано всього 51 тис. Lada Samara, що на 40% менше, ніж за аналогічний період минулого року.

На думку гендиректора Auto-dealer.ru Олега Дацківа, зняття з виробництва Lada Samara - логічний і ринковий підхід. "Припинення випуску Samara у наступному році - цілком своєчасне рішення. Зараз "АвтоВАЗ"відновлюється і робить ставки на більш свіжі моделі. Це цілком розумно", - відзначає експерт. На його думку, попит на Samara буде і далі падати, так як навіть "любителі продукції "АвтоВАЗа" будуть вибирати інші його моделі".

Нагадаємо, в квітні 2012 р. з конвеєра Іжевського автозаводу (ТОВ "Об'єднана автомобільна група" - ОАД) зійшов останній автомобіль Lada 2107, а у вересні ц.р. тут же припинився випуск Lada 2104. "Сьогодні завершується епоха класичних задньопривідних автомобілів, виробництво яких почалося з легендарної "копійки", - заявив тоді генеральний директор "ІжАвто" Олексій Алексєєв.

ВАТ "АвтоВАЗ" (Тольятті) зареєстроване 5 січня 1993 р. Автоконцерн випускає автомобілі сімейств Lada Priora, Kalina, Samara. В даний час частки між основними акціонерами "АвтоВАЗа" розподіляються наступним чином: ГК "Ростехнології" - 25%, ЗАТ "ІК "Трійка Діалог" - 25% і Renault - 25%.